برای شناخت تاریخ استانبول به این مکان ها بروید
نوشته شده توسط : admin

استانبول یکی از کلانشهرهای بزرگ جهان است که توسط امپراطوری هایی که بر آن حکومت می کردند، در طول قرون متمادی، اروپا و آسیا را به هم پیوسته است. مستعمره بیزانس که در حدود 1000 سال قبل از میلاد تاسیس شد، به پایتخت بزرگ امپراتوری بیزانس قسطنطنیه تبدیل شد و پس از فتح عثمانی این شهر، جایگاه باشکوه خود را به عنوان قلب امپراتوری خود حفظ کرد. این شهر (که پس از تأسیس جمهوری ترکیه به استانبول تغییر نام داده است) به طور پراکنده با بقایای باشکوه تاریخ طولانی و برجسته آن همراه می باشد و گشت و گذار در اینجا حتی خبره ترین بازدید کننده آثار تاریخی را تحت تأثیر قرار می دهد. در این مطلب برخی از خیره کننده ترین جاذبه های گردشگری استانبول را برای شما عزیزان گردآوری کرده ایم. پس از خرید و یا رزرو بلیط هواپیما ارزان استانبول و سفر به این شهر زیبا، حتما برای شناخت تاریخ استانبول به این مکان ها بروید تا خاطره ی سفری عالی در ذهنتان باقی بماند.

شهر استانبول در غروب آفتاب

میدان هیپودروم استانبول

ساخت بنای باستانی هیپودروم توسط سپتیمیوس در سال 203 میلادی آغاز و توسط کنستانتین بزرگ در سال 330 میلادی به پایان رسید. هیپودروم مرکز زندگی عمومی بیزانس و صحنه بازی های شگفت انگیز و مسابقات بود. امروز به جز بخش کوچکی از دیوارهای ضلع جنوبی، قسمت زیادی از هیپودروم برای بازدید گردشگران باقی مانده است.

برج سنگی هیپودروم استانبول

موزه باستان شناسی استانبول

این مکان مهم مجموعه ای از آثار باستانی عجیب ترکیه و سراسر خاورمیانه را گرد هم می آورد که وسعت گسترده ای از تاریخ این منطقه را در بر می گیرد. در موزه باستان شناسی استانبول سه بخش جداگانه وجود دارد که هر یک از آنها قابل بازدید هستند. موزه شرق باستان، موزه اصلی باستان شناسی و کاشی کاری که دارای مجموعه ای حیرت انگیز از هنر سرامیک است، بخش های مختلف این موزه می باشند. برای بازدید از موزه باستان شناسی استانبول با خرید بلیط ارزان استانبول خود را برای سفر به این شهر آماده کنید.

ورودی و مجسمه ی ورودی موزه باستان شناسی استانبول

مسجد سلیمانیه استانبول

مسجد جامع سلیمانیه استانبول یکی از دیدنی ترین جاذبه های گردشگری استانبول است که در روی تپه و بالای ناحیه سلطاننامه قرار دارد. این بنا برای سلیمان بزرگ و توسط معمار مشهور عثمانی، سنان بین سالهای 1549 تا 75 ساخته شده است. فضای داخلی مسجد، تحت سلطه گنبد 53 متری بلند آن، به دلیل تناسب هماهنگ و وحدت دارای طراحی برجسته و شگفت انگیزی می باشد. در خارج از محوطه مسجد یک قبرستان جالب عثمانی واقع شده است که در آن مقبره سلطان سلیمان و همسرش هاسکی هورم سلطان (که در غرب به عنوان روکسلانا مشهور است) نیز وجود دارد.

مسجد سلیمانیه استانبول

برج گالاتا استانبول

این برج حیرت آور در قرن 14 میلادی ساخته شده و یکی از دیدنی ترین جاذبه های گردشگری استانبول است. بلیط ارزان استانبول را تهیه کنید، به استانبول رفته و خود را به برج گالاتا برسانید. سپس از آسانسور یا پله ها برای رفتن به بالکن بالا و دیدن منظره عالی پانوراما در شهر استفاده کنید.
مکان: Bankalar Caddesi, Karaköy

برج گالاتا استانبول در شب

بازدید از محله اسکودار استانبول

ساحل آسیایی استانبول با کشتی در سراسر بسفر قابل گردش است. اسكودار به طور سنتی به اسكاتاری مشهور بود و دارای برخی مساجد قدیمی بی نظیر، بادگیر و خانه های چوبی قهوه ای (مخصوصا بین محل کشتی سواری و قبرستان بزرگ) می باشد. این شهر که در دوران باستان به عنوان کرایسوپولیس شناخته می شد، یکی از اولین شهرک های یونان در بسفر و دارای موقعیت دفاعی و دیوارهای مستحکمی که در معرض حمله فاتحان خارجی بوده است، می باشد. اسکودار تا سال 1800 پایانه مسیرهای کاروانی بود که گنجینه های این کشور را به ارمغان آورد. از دیدنی های جالب محله اسکودار استانبول، مسجد میریماه سلطان که توسط سلیمان بزرگ در سال 1547 برای دخترش میرمیماه ساخته شده و مسجد ینی ولید که در قرن 18 توسط سلطان احمد سوم بنا شده، می باشند.

محله و خانه های کنار ساحل اسکودار استانبول





:: برچسب‌ها: جاذبه های گردشگری, ترکیه, استانبول ,
:: بازدید از این مطلب : 177
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 2 مهر 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: